zaterdag 12 oktober 2013


Harlinger Stadsverhalen:

Geen aanbieding, maar een rookgordijn.



De Lidl is hot, de Lidl is trendy, de Lidl is vers.

Albert Heijn is oudbollig, Jumbo te knuffelig en Plus te duurzaam. Betere reclame kun je je natuurlijk niet wensen. Het zal wel druk worden bij de Lidl.

Ik kom er al jaren. Het ligt vlak bij het bejaardenhuis annex Medisch Centrum. Ik combineerde het met mijn vrijwilligerswerk. De voordelen zijn mij bekend.

Op 1 na.

Duits bier is (blik of glas) 33 cl. Amstel heeft nu bier in de aanbieding; 24 flesjes van 30 cl. Dat is 72 cl MINDER , dan in het verleden. Dit wordt dus de nieuwe standaard. Net als de 45 cl beugelfles de standaard voor de nieuwe halve liter wordt.

Omgerekend een prijs/winstverhoging van 10 %.



En wij bij de rekken, terwijl we onze kar volladen, zeggen tegen elkaar. “Ach, die paar centen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten