THE CONCEPT OF HOLLOW EARTH: Admiraal Byrd
De naam
van de Amerikaanse admiraal Byrd is onlosmakelijk verbonden met de theorie van
de "holle aarde".
De toegang tot deze wereld,
ook wel Aygartha of Shambala genoemd, zou zich zowel op de Noord- als op de
Zuidpool bevinden. Byrd beweert de ingang bij de Noordpool te hebben ontdekt,
tijdens een vlucht in 1926..In 1947 krijgt admiraal Byrd de leiding over een wetenschappelijke expeditie naar het Zuidpoolgebied. Deze is op militaire wijze georganiseerd en omvat 4000 manschappen, oorlogsschepen, een duikboot en vliegtuigen.
De expeditie heeft tot taak de kust van het Antarctische gebied in kaart te brengen en een basiskamp te vestigen in het Zuidoosten van dit ontoegankelijke gebied. Van hieruit worden verkenningstochten in de regio uitgevoerd. Op een van die tochten verdwijnt het vliegtuig van admiraal Byrd, om later op mysterieuze wijze weer terug te keren.
De expeditie wordt na een aantal weken afgebroken. Bij terugkomst beweert Byrd, dat de volgende dreiging voor de VS uit Antarctica zal komen. Hij slijt zijn laatste dagen in een psychiatrische instelling. Zijn logboek zou verloren zijn geraakt.
Het nu volgende is een trancriptie van het logboek van admiraal Byrd, zoals het op het internet wordt aangetroffen. Op het waarheidsgehalte ga ik later in.
HET LOGBOEK VAN ADMIRAAL BYRD
06.00 h. - ALL PREPARATIONS ARE COMPLETE FOR OUR FLIGHT NORTHWARD AND WE ARE AIRBORN WITH FULL FUEL TANKS AT 6.10 HOURS
06.20 h. - FUEL MIXTURE ON STARBOARD ENGINE SEEM TOO RICH, ADJUSTMENT MADE AND PRATT WITTNEYS ARE RUNNING SMOOTHLY.
07.30 h. - RADIOCHECK WITH BASECAMP. ALL IS WELL AND RADIO RECEPTION IS NORMAL.
07.40 h. - NOTE A SLIGHT LEAK IN STARBOARD ENGINE, BUT THE PRESSURE INDICATOR SEEMS NORMAL.
08.00 h. - SLIGHT TURBULENCE NOTED FROM EASTERLY DIRECTION AT ALTITUDE OF 2321 FEET, CORRECTION TO 1700 FEET, NO FURTHER TURBULENCE BUT TAIL WIND INCREASED, SLIGHT IN THROTTLE CONTROLS, AIRCRAFT PERFORMING VERY WELL NOW.
08.15 h. - RADIO CHECK WITH BASE CAMP, SITUATION NORMAL.
08.30 h. - TURBULENCE ENCOUNTERED AGAIN, INCREASE ALTITUDE TO 2900 FEET, SMOOTH FLIGHT CONDITIONS AGAIN.
09.10 h. - VAST ICE AND SNOW BELOW, NOTE COLORATION OF YELLOWISH NATURE, AND DISPERSE IN A LINEAR PATTERN. ALTERING COURSE FOR A BETTER EXAMINATION OF THIS COLOR PATTERN BELOW, NOTE REDDISH OR PURPLE COLOR ALSO. CIRCLE THIS AREA TWO FULL TURNS AND RETURN TO ASSIGNED COMPASS HEADING. POSITION CHECK MADE AGAIN TO BASECAMP AND RELAY INFORMATION CONCERNING COLORATION IN THE ICE AND SNOW BELOW.
09.10 h. - BOTH MAGNETIC AND GYRO COMPASSES BEGIN TO GYRATE AND WOBBLE AND WE ARE UNABLE TO HOLD OUR HEADING BY INSTRUMENTATION. tAKE BEARING WITH SUN COMPASS, YET ALL SEEMS WELL. THE CONTROLS ARE SEEMINGLY SLOW TO RESPONSE AND HAVE SLUGGISH QUALITY, BUT THERE IS NO INDICATION OF ICING!
09.15 h. - IN THE DISTANCE IS WHAT APPEARS TO BE MOUNTAINS.
09.47 h. - 29 MINUTES ELAPSED FLIGHT TIME FOR THE FIRST SIGHTING OF THE MOUNTAINS, IT IS NO ILLUSION. THEY ARE MOUNTAINS AND CONSISTING OF A SMALL RANGE, THAT i NEVER SEEN BEFORE.
09.55 h. - ALTITUDE CHANGE TO 2950 FEET, ENCOUNTERING STRONG TURBULENCE AGAIN.
10.00 h. - WE ARE CROSSING OVER THE SMALL MOUNTAIN PROCEEDING NORTHWARD AS BEST AS WE CAN BE ASCERTAINED. BEYOND THE MOUNTAIN RANGE IS WHAT APPEARS TO BE A VALLEY WITH A SMALL RIVER OR STREAM RUNNING THROUGH THE CENTRE PORTION. THERE SHOULD NE NO GREEN VALLEY BELOW! SOMETHING IS DEFINITIVELY WRONG AND ABNORMAL HERE. WE SHOULD BE OVER ICE AND SNOW! tO THE PORTSIDE ARE GREAT FORESTS GROWING ON THE MOUNTAINSLOPES. OUR NAVIGATION INSTRUMENTS ARE STILL SPINNING, THE GYROSCOPE IS OSCILLATING BACK AND FORTH.
10.05 h. - I ALTER ALTITUDE TO 1400 FEET AND EXECUTE A SHARP LEFT TURN TO BETTER EXAMINE THE VALLEY BELOW. THE LIGHT HERE SEEMS DIFFERENT. I CANNOT SEE THE SUN ANYMORE. WE MAKE ANOTHER LEFT TURN AND WE SPOT WHAT SEEMS TO BE A LARGE ANIMAL OF SOME KIND BELOW. IT APPEARS TO BE AN ELEPHANT. N0!!! IT LOOKS MORE LIKE A MAMOTH! THIS IS INCREDIBLE! YET THERE IS. DECREASE ALTITUDE TO A 1000 FEET AND TAKE BINOCULARS TO BETTER EXAMINE THE ANIMAL. IT IS DEFINETIVELY A MAMMOTH-LIKE ANIMAL! REPORT THIS TO BASECAMP.
11.30 h. - COUNTRYSIDE BELOW US IS MORE LEVEL AND NORMAL (IF WE MAY USE THIS WORD). AHEAD WE SPOT WHAT SEEMS TO BE A CITY! THIS IS IMPOSSIBLE. AIRCRAFT SEEMS LIGHT AND ODDLY BUOYANT. THE CONTROLS REFUSE TO RESPOND! MY GOD! OFF OUR PORT AND STARBOARD WINGS ARE A STRANGE TYPE OF AIRCRAFT. THEY ARE CLOSING RAPIDLY ALONGSIDE! THEY ARE DISC SHAPED AND HAVE A RADIANT QUALITY TO THEM. THEY ARE CLOSE ENOUGH TO SEE THE MARKINGS ON THEM. IT IS A TYPE OF SWASTIKA! THIS IS FANTASTIC. WHERE ARE WE? WHAT HAS HAPPENED. I TUG AT THE CONTROLS AGAIN. THEY WILL NOT RESPOND! WE ARE CAUGHT IN AN INVISIBLE GRIP OF SOME TYPE!
11.40 h. - ANOTHER RADIO MESSAGE RECEIVED. WE BEGIN THE LANDING PROCESS NOW, AND IN SOME MOMENTS THE PLANE SHUDDERS SLIGHTLY AND BEGINS A DESCENT AS THOUGH CAUGHT IN SOME GREAT UNSEEN ELEVATOR! THE DOWNWARD MOTION IS NEGLIGIBLE, AND WE TOUCH DOWN WITH ONLY A SLIGHT JOLD!
11.45 h. - I AM MAKING A HASTY LAST ENTRY IN THE FLIGHT LOG. SEVERAL MAN ARE APPROACHING ON FOOT TOWARD OUR AIRCRAFT. THEY ARE TALL WITH BLOND HAIR.IN THE DISTANCE IS A LARGE SHIMMERING CITY PULSATING WITH RAINBOW HUES OF COLOR. I DON'T KNOW WHAT IS GOING TO HAPPEN NOW, BUT I SEE NO SIGNS OF WEAPONS ON THE APPROACHING. I HEAR NOW A VOICE ORDERING ME BY NAME TO OPEN THE CARGO DOOR. I COMPLY.
END
LOG
NAWOORD: Hier is duidelijk sprake van een hoax. De
originele tekst is Duits en daarna met een woordenboek vertaald. Het komt
waarscijnlijk uit Neo-nazistische kringen, die de mythe van een Nazibolwerk op
Antarctica levend willen houden. Militaire aanduidingen en de Tweede
Wereldoorlog is de reactie op een hakenkruis verdacht positief. Maar het is
vooral afkortingen ontbreken. 2 jaar na het einde van de illusie, die de auteur
schept, dat admiraal Byrd alleen in dat toestel aanwezig is en alle
noodzakelijke handelingen verricht. Dit is onmogelijk. Het type toestel, dat
door het Amerikaanse leger in de Antarctica-expeditie werd gebruikt, kent
minimaal 4 bemanningsleden. Deze waren allen nodig voor het vliegen, het
navigeren en de communicatie met het basiskamp. dM,
2010
Geen opmerkingen:
Een reactie posten